شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
کد خبر: 335759
۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
حجت الاسلام خزاعلی

با نگاهی به کشورهای اطراف ایران می بینیم که آنچه باعث ثبات و پیشرفت کشور گردیده ، رهبری هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری است که در تلاطم ها و بحران ها کشور را به سوی پیشرفت هدایت کرده است.

حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعلی، امام جمعه نهبندان،در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالروز صدور فرمان مشروطیت،اظهارداشت: شروع نهضت مشروطه با استبداد ستیزی روحانیون آغاز شد که مثل همیشه در صف اول مبارزه با ظلم قرار دارند.

وی با بیان اینکه روحانیت همواره نقش خود را به خوبی در دفاع از اسلام انجام داده و خوش درخشیده است، افزود: در انقلاب مشروطه نیز روحانیون در صف اول مبارزه به ظلم و استبداد بوده و نهضت بزرگی را راه انداخته و حتی عده ای از آنها تحسن و مهاجرت هم نمودند که این سختی ها نهایتا باعث اقدام عملی دولت وقت در انجام خواسته های آنان شد.

استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی، تصریح کرد: متاسفانه این نهضت، با اقدام تفرقه انگیزانه برخی از عناصر غربی که باعث ایجاد اختلاف بین علما و رهبران این حرکت شد، متوقف گردید و حتی برخی از بزرگان این حرکت از جمله شیخ فضل الله نوری هم در این مسیر به دار آویخته شد.

وی معتقد است: دشمن از سالهای ابتدایی شکل گیری اسلام ، تفرقه افکنی را مهم ترین سیاست خود برای از بین بردن اسلام انتخاب کرده و این استراتژی را هرگز فراموش نکرده است که مشروط از جمله آن است، لذا امروز هم همه باید هوشار آگاه باشند تا دچار فرجام مشروطه نگردند.

امام جمعه نهبندان،با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با نهضت مشروطه اذعان داشت: در انقلاب اسلامی ایران آنچه توانست انسجام به نهضت بخشیده و همه را برعلیه یک هدف متحد نماید ، محوریت رهبری امام خمینی(ره) بود که همگان را در هر سن و سالی علیه رژیم ستمگر پهلوی بسیج نمودند.

وی ادامه داد: مردم با تبعیت از رهبری آگاه در تمام مسایل از معرکه ها پیروز شدند، مسایلی که به دقت بسیاری طراحی شده بود ولی هوشمندی رهبری و بصیرت مردم باعث شناسایی به موقع دشمن  و خنثی کردن توطئه ها شد.

حجت الاسلام خزاعلی، یادآورشد:با نگاهی به کشورهای اطراف ایران می بینیم که آنچه باعث ثبات  و پیشرفت  کشور گردیده ، رهبری هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری است که در تلاطم ها و بحران ها کشور را به سوی پیشرفت هدایت کرده است.

انتهای خبر18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha